Getting Help

There are lots of places you can get help with Joomla!. In many places in your site administrator you will see the help icon. Click on this for more information about the options and functions of items on your screen. Other places to get help are:

Arizona program

 

A program alkalmas a tanórákon előforduló konfliktusok kezelésére, segíti az iskolai szabályokhoz, normákhoz való alkalmazkodást, a közösségbe való beilleszkedést.

 

A program célja annak biztosítása, hogy a tanár nyugodt körülmények között végezhesse munkáját és a tanulni akaró diákok jogait megvédje az órák normális menetét zavarókkal szemben.

A program nem a büntetésre, sokkal inkább a tanulók saját felelősségére épül. Megtanulják, hogy a cselekedeteiknek következménye van, mindenkinek saját maga kell dönteni, és a döntéseiért ő maga felelős. A kölcsönös tisztelet az alapja a tanár és diák együttműködésének. Az alapvető jogok és kötelességek egyaránt vonatkoznak a tanárra és a diákra:

 

  • minden diáknak joga van a zavartalan tanuláshoz;
  • minden tanárnak joga van a zavartalan tanításhoz;
  • mindenkinek tisztelnie kell mások jogait.

 

Aki a fenti elvek ellen vét, és nem akar vagy nem tud viselkedésén változtatni, lehetőséget kap arra, hogy az órát elhagyja és az Arizona szobába távozzon.

Mi az Arizona szoba? Egy olyan terem, ahol midig tartózkodik egy felügyeletet ellátó tanár, aki nyugodtan, higgadtan fogadja az odaérkező gyereket (gyerekeket).

 

A program „működése” a hétköznapokban:


- Az alapszabályok rögzítése és kifüggesztése a tantermekben.
- Az óra menetét zavaró tanulótól a tanár megkérdezi, hogy melyik szabály ellen vétett, és a továbbiakban betartja-e vagy inkább kimegy az Arizona szobába. Ha az osztályban való tartózkodást választja, és újra rendetlenkedik, a tanár már nem ad választási lehetőséget, hanem kiküldi a szobába.
- Az osztályterem elhagyása egy információs lappal történik, amelyen rajta van, hogy milyen probléma volt a tanuló viselkedésével.
- Az Arizona szobában a tanulónak át kell adnia az ott lévő tanárnak az információs lapot. Ad neki egy tervkészítő lapot, megkéri, hogy gondolja végig a történteket és készítsen egy visszatérési tervet. Ehhez segítséget kérhet ott lévő tanártól. A tanuló csak akkor térhet vissza, ha elfogadható tervet készített, és a tanár elfogadta.
- Az ötödik alkalom után segítő beszélgetésre hívjuk a tanulót az általa választott tanárral.
- A tizedik alkalommal már a szülőket is és az osztályfőnököt is bevonjuk a beszélgetésbe.
- A további esetekben egyre több személy vesz részt a segítő beszélgetéseken (igazgató, ifjúságvédelmi felelős).
- A tanuló, aki a tanórát az Arizona szobában töltötte, nem hiányzó, csak az adott szituációból lett kiemelve, ezért a tananyag pótlása a saját felelőssége, felelésnél dolgozatnál nem hivatkozhat az Arizona szobára.
- Az Arizona szobában való tartózkodás csak az adott órára vonatkozik, a tanulónak a következő tanórán jelen kell lennie.

 

Fontos további szabály, hogy az óra első és utolsó tíz percéről nem lehet a tanulót kiküldeni.

Iskolánkról

 

Alapelvünk:


"Jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat." (József Attila)

 

 

 

 

 

Iskolánk a Vértes lábánál fekvő, 20 ezer lakosú Oroszlány általános iskolái közül a legidősebb: 1950. szeptember 1-jén nyitotta meg kapuit. A 60-as évek végéig "anyaiskolának" számított, a város életében meghatározó szerepe volt. A város terjeszkedésével, új iskolák megnyitásával, a lakókörzetünk összetételének romlásával, több szociálisan hátrányos helyzetű család ideköltözésével, a 80-as évek közepére fokozatosan háttérbe szorult. Az erőfeszítések ellenére úgy éreztük, hogy a szakmai és szakmán kívüli elismertségünk nem állt arányban a befektetett munkánkkal.

 

1987-ben tantestületünk új koncepciót dolgozott ki az addigi jó és bevált hagyományokra építve, melynek következtében iskolánk 10 év alatt fokozatosan visszanyerte elismertségét. A felújítás következtében külsőleg megújult épületünk, vonzóbb lett. Ezzel egyidőben beindítottuk a matematika - számítástechnika tagozatot, majd az emelt szintű idegen nyelv (német, angol) oktatását. A fentieknek és a szabad iskolaválasztásnak köszönhetően intézményünkben a gyerekösszetétel arányosabbá vált.

 

A pályázati lehetőségeket kihasználva az iskola tárgyi felszereltsége javult, amely lehetővé tette a még hatékonyabb oktató - nevelőmunkát., melynek egyik fontos eredménye, hogy tanulóink sikeresen szerepelnek a különböző szintű (városi, megyei, régiós, országos) tantárgyi versenyeken.

 

2005. februárjában Oroszlány Város Önkormányzata Képviselő-testülete úgy határozott, hogy intézményünket összevonja a város egy másik általános iskolájával. Az összevonás után iskolánk két intézménynek lett a jogutódja a 2000-ben bezárt Gárdonyi Géza Általános Iskolának és az Arany János Általános Iskolának.

 

2009-ben jelentős változás következett be az iskola életében, intézményünk részt vett az országos iskolafelújítási programban (a KDOP 5.1.1 pályázat keretében), mely során a régi épületszárny új szinttel bővült. 5 új tanteremmel, a diákönkörmányzat és a gyermekvédelem közös irodájával, a könyvtárral és egy könyvraktárrall lettünk gazdagabbak. A két épületszárnyat összekötő nyaktag pedig ideális helyet adott az akadálymentesítéshez szükséges lift elhelyezésére.

 

Az átalakítások következtében létrejött nagyobb területű tantermek, amellett, hogy nagyobb mozgási lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek, lehetővé tették, olyan, bútorzat beszerzését (jól mozgatható asztalok, székek), amelyek a kompetencia alapú oktatáshoz szorosan kapcsolódó új munkaformák, tevékenységek, pedagógia módszerek alkalmazását segítik. Az épület egészére kiterjedő nagysebességű, strukturált hálózat kiépítésével lehetővé válik számítógépek és egyéb IKT eszközök elhelyezése és órai használata a tantermekben.

 

A felújított épületben egyéb helyiségek kialakítására is sor került, melyek szintén fontos feladatokat látnak el az iskola életében., (iskolai könyvtár, klubszoba, két fejlesztő szoba, tankonyha, tornaszoba).

Mindezek mellett jelentős taneszköz-beszerzésre is sor került.

 

Az tárgyi, környezeti megújulás mellett szakmai megújulásként bevezettük iskolánkba a kompetencia alapú oktatást a TÁMOP-3.1.4. pályázat keretében.

 

Elhatározásunk, hogy mindent megteszünk azért, hogy diákjainkból nyitott, magabiztos, kedves, barátkozó természetű, szorgalmas, tisztelettudó, szófogadó, ambiciózus, együttműködő felnőttek váljanak. Tanulóinknak egy életre szóló útravalót kívánunk adni, mert valljuk, hogy csak a sokoldalú emberek állják meg helyüket az életben, csak a stabil tudásra lehet a későbbiekben építkezni. Olyan gyerekeket kívánunk nevelni, akik megfelelő szinten rendelkeznek a Nemzeti alaptantervben megfogalmazott kulcskompetenciákkal, szeretik, védik a természetet.

 

Ebben a nagy munkában legfontosabb szövetségesünknek a szülőket tekintjük.

Miben vagyunk mások?

 

Felfedező Program


Négy hétig tartó program, célja az iskola-óvoda átmenet segítése, az óvodaihoz hasonló környezet megteremtésével és az óvodaihoz hasonló foglalkozások tartásával.

Programunk három fő módszertani csoportba sorolható, felzárkóztató, hiánypótló, kompenzáló, preferáló, megerősítő módszer.
Felzárkóztató, hiánypótló, amely lehetőséget ad a kialakult hiányosságok speciális formában történő pótlására. A speciális forma azt jelenti, hogy egyrészt a foglalkozás üteme és tematikája a csoporttagok egyedi fejlettségi szintjének megfelelően van összeállítva, másrészt a csoport szervezeti keretei eltérnek a hagyományostól.

Kompenzáló azt jelenti, hogy a pedagógus az ismeretelsajátítás eltérő ütemét vagy mértékét a személye adottságok, képességek, lehetőségek, magatartásformák oldaláról közelíti meg. Fontos a teljesítményrontó szorongás, gátlásosság oldása, a hiányzó vagy ki nem alakult önbizalom megteremtése.

A preferáló, megerősítő módszer a gyermek önmagához mért legnagyobb teljesítményének az elérését segíti elő. Azokat a tulajdonságokat, amelyekben a gyermek jól teljesít, sikerélményeken keresztül is hatékonyan lehet fejleszteni.
Minden első osztályunkban alkalmazzuk.

 

Balett oktatás a Bakfark Bálint Művészeti Iskolával közösen


Beépítjük a gyerekek órarendjébe a balett oktatást és biztosítjuk a balett tantermet, heti három órában, ha a jelentkező gyerekek száma eléri a 10 főt és a Bakfark Bálint Művészeti Iskola alkalmassági vizsgálatán megfeleltek, és oda beiratkoztak.

Előnye: a szülőnek nem kell kísérnie a gyermekét heti három alkalommal a balett foglalkozásra.

 

Iskolaotthonos oktatás


Egész napos oktatási forma, két tanító nénivel. Feladata a tanult tananyag megszilárdítása, alkalmazása, gyakorlása,
a lemaradó tanulók felzárkóztatása, a tehetséges tanulók differenciált foglalkoztatása, a kiegészítő anyagok beépítése a tanításba.

Iskolaotthonos oktatási formát abban az osztályban indítunk, ahol a szülők mindegyike nyilatkozik arról, hogy gyermeke számára igényli ezt az ellátási formát legalább két évig.

 

Informatikaoktatás minden évfolyamon


Elsőtől nyolcadikig minden osztályban biztosítjuk tanulóink számára az informatikaoktatást, bontott csoportban.

Alsó tagozatban gondolkodásfejlesztő, játékos informatikaoktatással a gyerekek logikáját, számítógép ismereteit fejlesztjük.

 

Lépésről-lépésre Iskolai Program


Főbb jellemzői: tanulásbarát környezet, rugalmas időkezelés, a tanítás-tanulás sajátos megszervezése, projektoktatás, differenciálás, a szülőkkel való nyílt viszony, iskolaotthonos oktatás keretében.

 

Napközi


Azoknak az alsó tagozatos tanulóinknak, akik nem iskolaotthonos formában tanulnak, a tanórákat követően napközis foglalkozást biztosítunk, 1520-ig.

Kiemelten foglalkozunk a napközi otthonban a szociális kompetencia fejlesztésével, felzárkóztatással, tehetséggondozással.

 

Subcategories

  • Extensions

    The Joomla! content management system lets you create webpages of various types using extensions. There are 5 basic types of extensions: components, modules, templates, languages, and plugins. Your website includes the extensions you need to create a basic website in English, but thousands of additional extensions of all types are available. The Joomla! Extensions Directory is the largest directory of Joomla extensions.