Csengetési rend

Részlet a házirendből:

A tanítási órák kezdetét és végét csengő jelzi.

reggeliztetés:                                                            7:10 - 7:35

udvari gyülekező:                                                   7:20 -  7:35

bevonulás az épületbe:                                         7:35

ráhangolódás:                                                          7:45 - 8:00

ráhangolódás nélküli bevonulás:                     7:55

1. óra:                                                                           8:00 - 8:45     10' szünet

2. óra :                                                                         8:55 - 9:40     10'

3. óra:                                                                          9:50 - 10:35   15'

4. óra:                                                                        10:50 - 11:35    10'

5. óra:                                                                        11:45 - 12:30      5'

6. óra:                                                                        12:35 - 13:20    20'

ebédszünet:                                                             13:20-13:40

7. óra:                                                                        13:40 - 14:25       5'

8. óra:                                                                        14:30 - 15:15       5'

 

9.óra:                                                                         15:20 - 16:05   

felügyelet:                                                                16:05 - 17:00

 

 

Tanulószoba 13:40 és 16:05 között segíti a tanulók napi felkészülését. A szakkörök és korrepetálások, valamint a fejlesztő foglalkozások kezdő időpontja is illeszkedik a csengetési rendhez.

A tanulók a második órát követő szünet elején abban a teremben fogyasztják el az iskolatejet, kiflit, gyümölcsöt, ahol az órájuk volt.

A tanulóknak a harmadik óra utáni, 20 perces szünetben az udvaron kell tartózkodniuk. Rossz idő esetén az ügyeletes nevelő erre vonatkozóan más utasítást adhat a hangos bemondón keresztül. A tanulók az udvarról az ügyeletes nevelők és diákok irányításával a jelző csengetés után indulnak az osztálytermekbe.

A tanítási órák kezdetére a tanterem előtt a mindenkori hetes felügyeletével csendben kell sorakozni.

A többi szünetet az iskolai folyosókon, illetve a földszinti zsibongóban kell eltölteni. Az osztályteremben csak a pedagógusok felügyelete mellett tartózkodhatnak a tanulók.

 

Rövidített órákat (35 percesek) szombati munkanapokon, iskolai ünnepségek, vagy eseti rendezvények alkalmával tartunk. Az 5. órát követő felügyelet igénybevételéről felmérés készül.

A rövidített órákhoz tartozó csengetési rend:

1. óra:                                                                        8:00 - 8:35    10’

2. óra:                                                                       8:45 - 9:15      10’

3. óra:                                                                       9:25 - 10:00   15’

4. óra:                                                                     10:15 - 10:50   10’

5. óra:                                                                     11:00 - 11:35      5’

felügyelet:                                                             11:40 - 14:30

 

Az iskola épületében tanórák után akkor tartózkodhatnak a tanulók, ha napközisek, ha az iskolában ebédelnek, vagy tanulószobán, szakkörön, sportkörön, énekkaron, egyéb iskolai programon vesznek részt. A tanórák utáni programokra a földszinti zsibongóban kell gyülekezni.

Akinek nincs délutáni elfoglaltsága, köteles a legrövidebb útvonalon és a lehető leggyorsabban hazamenni.

 

Iskolánk normál tanítási időszakban 7:00-18:00 között tart nyitva a tanulóknak szervezett foglalkozások céljából.

Az intézmény technikai működtetése munkanapokon 6:00 és 20:00 között valósul meg.

 

TÁMOP 3.1.4/08

 

Oroszlány Város Önkormányzata sikeresen pályázott a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés- innovatív intézményekben című projektre, amelynek kódszáma: TÁMOP-3.1.4/08/2

 

 

 

 

 

 

 

IPR

 

Iskolánk vonzáskörzetében élő családok egy részének körében növekszik a munkanélküliek, illetve az erejükön felül munkát vállalók aránya. Tanulóink között magas a halmozottan hátrányos helyzetűek száma. Ezért iskolánk nevelőtestülete úgy döntött, hogy az esélyegyenlőség biztosítása érdekében, bevezeti az IPR programot.


A képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés szervezésének támogatását a helyi önkormányzati intézmények fenntartója igényelte, azzal a feltétele, hogy az általuk fenntartott intézményekben a 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D-39/E. §-ában meghatározott követelmények és az oktatási és kulturális miniszter által kiadott Integrációs Pedagógiai Program szerint képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést biztosít.


A támogatás kizárólag olyan intézményben vehető igénybe, amelynek alapító okiratában, valamint helyi pedagógiai programjában, nevelési programjában az igényjogosultságot megalapozó tevékenység szerepel vagy a fenntartó kötelezettséget vállal annak beépítésére.


Intézményünk a tanuló szociális helyzetéből és fejlettségéből eredő hátrányának ellensúlyozása céljából képesség-kibontakoztató felkészítést szervez, ennek keretei között a tanulók egyéni képességének, tehetségének kibontakoztatása, a fejlődésének elősegítése, a tanuló tanulási, továbbtanulási esélyének kiegyenlítése folyik.


A képesség-kibontakoztató felkészítés keretében - a tanuló igényéhez igazodva - oldja meg az iskola

a személyiségfejlesztéssel, közösségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatokat,

  a tanulási kudarcnak kitett tanulók fejlesztését segítő programot,

  a szociális hátrányok enyhítését segítő pedagógiai tevékenységet.

 

A programban részt vevő tanulók nevelése és oktatása a többi tanulóval együtt, azonos osztályban, csoportban folyik.

 

A program által nyújtott lehetőségek:

  támogatja a tanulók szociális hátrányainak enyhítését, biztosítja a rendezvényekre, előadatásokra való jutás lehetőségét,

  a program alkalmazásának megismeréséhez, az új módszertani eszközök elsajátításához a pedagógusoknak továbbképzéseken biztosít lehetőséget, korszerű taneszközök beszerzése.

 

Bogyóné Handzsuk Szidónia

 

TIOP 1.1.1/07

 

Oroszlány Város Önkormányzata pályázott a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) meghirdetett „A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése” című projektre, amelynek kódszáma: A TIOP 1.1.1-07/1

 

TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE

 

Alapvető cél és háttér információ

 

A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 1. számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja. A prioritás egyik kiemelt célja az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése, az ún. „Intelligens iskola” létrehozása, amely elsősorban az informatikai infrastruktúra fejlesztésére koncentrál. Az „Intelligens iskola” program nemcsak az informatikai készségek, hanem – a többi közismereti tárgyba beépülő Infokommunikációs Technológia (továbbiakban: IKT)- támogatású pedagógiai módszertan által – a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja. A fejlesztés így minden közoktatási intézmény (kivéve óvodák) számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát biztosít, mely nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének és hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez.

 

Az informatikai eszközök beszerzésének pályáztatása két körben valósul meg, a második pályázati kiírás 2009-2013 között jelenik meg.

 

Részcélok

 

A TIOP 1.1.1 támogatás közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító IKT infrastruktúra megteremtése Magyarországon (kivéve a Közép-Magyarország Régiót):

  • A közoktatási intézmények (kivéve óvodák) számítógép állományának korszerűsítése a pedagógiai, mérés-értékelési, valamint adminisztrációs feladatok igényeinek megfelelő infrastruktúra kialakítása érdekében, (Iskolai munkaállomások számának növelése – 10 tanuló/PC)
  • Tantermek 40 %-ának ellátása Internet hozzáférési képességgel rendelkező interaktív prezentációs eszközökkel (Tantermi csomag = interaktív tábla + projektor + számítógép), - A közoktatási intézmények (kivéve óvodák) legalább 20%-a esetében web alapú szolgáltatások kialakításához szükséges infrastruktúra támogatása, (Alkalmazás szerver csomag = szerver+ tűzfal+ szünetmentes tápegység+ alkalmazási szintű szerver-szoftver - központi levelezés, fájl-szerver alapoperációs rendszer, központi portál, dokumentumtár stb.)
  • Mérés-értékelési programok futtatásának lehetővé tétele a szükséges eszközpark biztosításával (Szavazó csomag = 1 csomag maximálisan 30 db egységet tartalmaz.) - A sajátos nevelési igényű tanulók – különösen a gyengénlátók, hallássérültek, mozgássérültek, tanulási nehézséggel küzdők- integrált oktatását segítő speciális IKT eszközök biztosítása.

 

 

Rendelkezésre álló forrás

 

Jelen pályázat meghirdetésekor a rendelkezésre álló keretösszeg 24,11 milliárd forint.

Subcategories

  • Extensions

    The Joomla! content management system lets you create webpages of various types using extensions. There are 5 basic types of extensions: components, modules, templates, languages, and plugins. Your website includes the extensions you need to create a basic website in English, but thousands of additional extensions of all types are available. The Joomla! Extensions Directory is the largest directory of Joomla extensions.